Sunday, March 25, 2007

ilus oled, Eestimaa!

Käisime sel nädalavahetusel Eestimaad avastamas. Eile tegime tiiru Lõuna-Eestis - ronisime Suure Munamäe tippu, vaatasime Rõuges vesioinaid ja püüdsime forelli.

Loomulikult tuli meil forellitiigist, kus enamus kalu 1 kilo ringi õnge otsa 2,2 kg purakas. Pool grilliti meile koha peal söömiseks, jube hea oli. Sooja majoneesikastmega, mis maitselt oli täpselt nagu sulatatud juus. Pool forellist soolati kaasa, täna mekime, kas juba kõlbab. Kala poest osta on ikka suht kallis, aga niimoodi tiigist püüda, kohapeal valmistada lasta ja värskes õhus õhtut veeta on väga mõnus.

Täna käisime Tartule lähemal. Vaatsime, mida põnevat 20 km raadiusse jääb ja võtsime suuna Nõo poole. Käisime Luke mõisa juures. Üks ilusamaid mõisaparke, kus Eestis käinud olen. Väga kenasti renoveeritud kärnerimaja (mu lemmik!), mitmed paisutatud tiigid, suur hooldatud mõisapark ja vaikus!!! Ideaalne koht piknikupidamiseks. Vesi suliseb ja linnud laulavad...



Lõuna-Eesti on mu lemmik. Künkad ja orud, käänulised teed ja palju viljapõlde. Puhas õhk ja paksud metsad. Elutempo on hoopis teine kui põhja pool. Kunagi... ma ütlen kunagi, sest unistada on lubatud :), hangin ma omale maamaja kuskile Lõuna-Eesti künkakese otsa, kust avaneb vaade alla orgu, oru põhjas sillerdamas väike järv, looklemas vana kiviaed ja vaade kilomeetrite kaugusele...




Täna igatahes oli põldudel juba märgata erkrohelist orast ja metsa all olid pea välja pistnud sinililled. Kevad...

No comments: